383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
Freestrider Nordictrack FS9i
tiro 50

Proč se zaměřit na silový trénink?

píše Andrea pro Alfit blog dne 03.03.2021

Silový trénink je podstatný k udržení si aktivního životního stylu. Jedná se o typ cvičení, při kterém svaly, šlachy a kosti odolávají vnějšímu tlaku.

Proč se zaměřit na silový trénink?

Jaké jsou výhody silového tréninku?

Silový trénink nemusí vykonávat pouze muži, kteří chtějí nabrat na hmotnosti a svalech. Silový trénink je vhodný a zdravý pro všechny, ať už jste žena či muž, ať vám je 20 nebo 90 let. Pokud byste při silovém tréninku chtěli zapojit svaly zad, břicha a ramena, zlepšíte své držení těla v sedě i ve stoje, a právě díky takovému tréninku předcházíte i problémům se zády. Během silového tréninku ale nepracují pouze svaly, ale také šlachy a vazy a zvyšuje se pevnost kostí. Z toho budete mít užitek později, protože s věkem klesá tvrdost kostí.

Proč se zaměřit na silový trénink?

Silovým tréninkem můžete vytvarovat svou postavu, ale i spálit spoustu kalorií, jelikož je svalová tkáň ve vašem těle aktivnější než tuk. U mužů tělo produkuje i více hormonů, jako je testosteron a růstový hormon, ale také působí proti nadbytku kortizolu (stresu) a estrogenu v těle a buňky tak lépe reagují na inzulín. Klesající citlivost na inzulín vede k cukrovce a silovým tréninkem můžete tento proces zpomalit nebo dokonce úplně zastavit. Pokud děláte i jiné sporty, silový trénink vám pomůže, jelikož pracujete i na své výdrži. Optimální zatížení kloubů vede k menšímu opotřebení, větší stabilitě a ke snížení náchylnosti ke zranění. Silový trénink stejně jako všechny formy sportu, je dobrý pro srdce, cévy a imunitní systém.

Regenerace

Pro silový trénink můžete použít různá zařízení a nástroje, jako jsou posilovací věže, posilovací lavice, činky, atd. Jedna z nejdůležitějších věcí u silového tréninku je regenerace svalové a nervové soustavy a proto se doporučuje silový trénink provádět maximálně 3x týdně, abyste pokaždé mohli podat dobrý výkon. Silový trénink by se měl opakovat po seriích až do skoro vyčerpání, ale zbytečně trénink neprotahujte. 

Co by Vás ještě mohlo zajímat?