383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
ifit

Proč je pohyb tak důležitý?

píše Andrea pro Alfit blog dne 22.01.2021

Pravidelný pohyb je pro náš život značně důležitý, ale přesto si to uvědomuje čím dál méně lidí. I přes to, že se vám do toho nechce, věřte, že právě pohyb vám přinese velkou dávku síly a jestliže po nějaké vykonané aktivitě budete znavení, bude to ta příjemná únava, která směřuje k lepšímu zdraví a k zlepšení vaší fyzické kondice, nikoli únava z netrénovanosti a ochablých svalů.

Proč je pohyb tak důležitý?

Zdraví díky pohybu

Pohyb má pozitivní vliv na prokrvení mozku. Během aktivity dochází ke zlepšení duševních schopností a nastartování mozkových funkcí nahrazující staré a zbytečné informace. Do mozku se dostanete vícenásobné množství kyslíku, a tím se vám zlepší výkonnost a koncentrace. Také pomáhá chránit před mnoho chorobami, jako je cukrovka, vysoký krevní tlak a oběhová onemocnění. Zlepšuje kardiovaskulární systém, což znamená, že posiluje srdce a pravidelným pohybem snížíte i množství tělesného tuku a zároveň zvýšíte energetický výdej, což znamená, že pomáhá udržovat váhu či redukovat nadváhu. Pohyb také prospívá imunitnímu systému, přispívá k prevenci nádorových onemocnění a posiluje kosti.

Lepší kondice

Pravidelný pohyb je nejvhodnější na vybudování výborné kondice a spalování tuků. Ten, kdo dodržuje pravidelný pohyb, tak bývá v lepší kondici, ale dokonce i pomaleji stárne. Vaše kondice a výkonnost se projevuje na stavu oběhové soustavy a tím pádem zvládne vaše srdíčko mnohem větší zátěž než někdo, kdo ve svém životě žádný pohyb nepraktikuje.

Zlepšení nálady

Pohyb má opravdu velmi dobrý vliv na psychiku a potlačuje negativní jevy a emoce, jako je úzkost a nesoustředěnost. Všimněte si, že ti jedinci, kteří se pravidelně pohybují, mají mnohem menší výskyt negativních stavů a úzkostí. Pohyb značně ovlivňuje vaši celkovou náladu a emoce, jelikož během sportovní aktivity se vyplavují do organismu endorfiny, hormony dobré nálady.

Kvalitní spánek

Máte-li problém se spánkem, nemůžete usnout a často se budíte, může být váš pomocník ke kvalitnímu spánku právě pohyb. Samozřejmě to musí být pohyb ve správné míře. Ke dlouhodobému zlepšení spánku a celkové kondice je vhodný lehký pohyb ve večerních hodinách.

Jaký je pro vás vhodný pohyb?

Vhodný pohyb pro vás bude takový, který vás bude bavit a do kterého se nebudete nutit. Může se jednat o jízdu na běžeckém pásu či rotopedu, plavání, turistika, běh a spoustu dalších. Nejpřirozenější pohyb je ten, který si můžete přizpůsobit svému tempu.

Jak často se pohybovat?

To je individuální, protože jsme každý úplně jiný a máme jinou fyzickou zdatnost a motivaci. Ovšem pokud se budeme bavit o pohybu, tak základní pravidlo zní, že pohyb by měl být zařazený do každého našeho dne, i kdyby to měla být patnáctiminutová svižná procházka, která zvýší příliv vaší energie a dobré nálady.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?