383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč

Jak se před cvičením správně rozehřát?

píše Andrea pro Alfit blog dne 14.01.2021

Někteří své rozcvičení před i po tréninku často podceňují a zanedbávají. Pokud se před sportovní aktivitou správně nerozcvičíte a nezahřejete své tělo, zvyšuje se tak pravděpodobnost zranění, ale i nízká výkonnost během tréninku, proto rozcvičku nepodceňujte.

Jak se před cvičením správně rozehřát?

Rozcvičení – protažení

Rozcvičení jako taková je činnost, která se provádí před začátkem jakékoliv pohybové aktivity. Cílem rozcvičení je připravit tělo na výkon a organismus na zvýšenou pohybovou zátěž. Nesnažte se to ze začátku přehnat, jelikož byste pak neměli sílu na naplánovanou aktivitu, ale rozcvičujte se poctivě a pomalu. Rozcvičení před aktivitou podpoří výkonnost a slouží jako základní ochrana před svalovým zraněním.


 
Rozehřátí

Rozehřátí je aktivita s nízkou intenzitou, která pomůže připravit váš organismus na naplánovaný výkon. Při této aktivitě pomalu stoupá tepová frekvence a trvá okolo 5 minut. Postupně zahříváte svaly pohybem, díky kterému poté získají lepší ohebnost. Proto, abyste se rozehřáli, je vhodná jakákoliv aktivita, při které se rozproudí krev a rozhýbou se klouby. Je vhodné například klusání, nebo pokud máte běžecký pás, můžete se zahřát během, jízdou na rotopedu, lehkým veslováním na veslovacím trenažéru, jízdou na cyklotrenažéru, ale můžete se rozheřát i lehkým cvičením s činkami. Během rozehřátí si také vytřídíte myšlenky, a z normálního režimu se dostanete do sportovního a začnete se na váš trénink řádně soustředit.


 
Strečink

Strečink je důležitá část rozcvičení, která přichází po zahřátí organismu. Pomáhá proti bolesti svalů a zároveň slouží jako prevence zranění. Strečink by měl být rychlý, jednoduchý a hlavně účinný. Je to takové pasivní protahování jednotlivých svalů, při kterém držíme sval v natažení. U strečinku je důležité, dělat cviky kontrolovaně a pomalu, protahovat se do pocitu mírného tahu a napětí, ale ne švihem. Zaměřte se hlavně na části těla, které víte, že budete během tréninku namáhat. Také je potřeba klást důraz na dýchání. Je důležité zhluboka dýchat a při aktivaci svalu se nadechnout a při uvolnění vydechnout, hlavně dech nezadržovat. Je ovšem potřeba nezapomínat na strečink i na konci tréninku. Pokud na závěrečný strečink nebudete brát ohled, vaše svaly nemusí být uvolněny a mají tendenci se zkracovat.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?