383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
Freestrider Nordictrack FS9i
tiro 50

Hubnutí na stepperu

píše Andrea pro Alfit blog dne 21.04.2021

Jak správně cvičit na stepperu je pro každého jedince individuální. Co je ale pro každého stejné, ať už cvičíte za jakýmkoliv účelem, tak je počet tréninků, délka cvičení a intenzita.

Hubnutí na stepperu

Kdy nejlépe cvičit?

Pokud se věnujete kardio cvičení, ať už je to běh na běžeckém pásu, jízda na rotopedu, nebo šlapání na stepperu, vždy je nejlepší věnovat se tréninku, když jsou zásoby krevního cukru na nejnižší úrovni, což znamená ráno a nejlépe úplně na lačno, jelikož je tělo po dlouhém spánku nuceno nejprve čerpat energii z rezervního zdroje, což jsou právě uložené tuky.

S jakou intenzitou cvičit?

To, s jakou intezitou provádíte trénink je velmi podstatné. Abyste cvičili se správnou intenztitou, tak nejprve musíte vědět, z jakého důvodu chcete na stepperu cvičit a jakého cíle chcete dosáhnout. Jestliže jste si pořídili stepper za účelem hubnutí a je vaším cílem spálit co nejvíce kalorií, pak zvolte slabší odpor šlapání a vyšší frekvenci kroků. Pro běžný kondiční trénink je vhodné, držet se převážně v nižších tepových frekvencích, což je cca 55 - 70% vaší maximální tepové frekvence. Pokud chcete naopak rýsovat postavu, přibrat na svalech a vybudovat si lepší fyzickou kondici, tak je potřeba nastavit silnější odpor šlapání a menší frekvenci kroků. Stojanové steppery mají z velké části snímač tepové frekvence na madlech, ale pokud vlastníte stepper, který tuto možnost nenabízí, může to vyřešit hrudní pás, který je nejen velmi komfortní, ale i přesný. Svou maximální tepovou frekvenci si však můžete i orientačně spočítat a to tak, že muži odečtou od čísla 220 a ženy od čísla 226 svůj věk. Ať už na stepperu cvičíte za jakýmkoli účelem, váha by měla být po celou dobu tréninku plynule přenášena z jedné nohy na druhou.

Jak často cvičit a jak dlouhý by měl být jeden trénink?

Aby bylo cvičení účinné a viděli jste výsledky co nejdříve, je potřeba cvičit na stepperu minimálně 30 minut, jelikož tělo nejprve čerpá energii ze sacharidů a až poté z tukových rezerv. Co se týče počtu tréninků, tak je ideální cvičit 3-5x týdně, ale jestliže s cvičením na stepperu začínáte, stačí se věnovat cvičení 2-3x týdně. Pokud to s cvičením myslíte opravdu vážně a počítáte s tím, že na stepperu budete cvičit dlouhodobě, doporučujeme spíše stojanové steppery, nebo steppery kombinované např. s eliptickým trenažéremkteré jsou i více multifunkční. 

Technika cvičení na stepperu

Očekávané výsledky vždy ovlivní to, jakým způsobem budete na stepperu šlapat. Pokud to váš stepper umožňuje, zkuste změnit postoj, a to tak, že místo vzpřímené pozice se opřete o řídítka, čímž změníte zatížení a protáhnete hýžďový sval. Vždy si ale při šlapání na stepperu dávejte pozor na to, abyste nevytáčeli kolena dovnitř ani ven.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?