383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
Freestrider Nordictrack FS9i
tiro 50

Šest tipů pro dobrý začátek se silovým cvičením

píše Andrea pro Alfit blog dne 18.04.2021

Silové cvičení vám pomůže zlepšit držení těla, spálit nadbytečné kalorie a nabrat na síle, jedná se tudíž o opravdu účinné cvičení. V první řadě je potřeba si silový trénink rozvrhnout, dále vědět na jaké svalové partie se budete chtít zaměřit a jaké vybavení k tréninku využijete.

Šest tipů pro dobrý začátek se silovým cvičením

Silový trénink začíná v mysli

Všechny dobré věci přicházejí postupně a pomalu a silový trénink nejprve začíná ve vaší mysli, a to stanovením vašeho cíle, kterého chcete dosáhnout. Nejprve je potřeba si uvědomit, proč se chcete věnovat silovému cvičení, zda chcete zhubnout, přibrat, nebo jestli chcete zlepšovat svou fyzickou kondici. Pokud víte, za jakým účelem chcete silové cvičení provádět, můžete si připravit cvičící plán. Postupně uvidíte, jak se krok za krokem blížíte ke svému cíli a budete ho mít neustále na paměti.

Rozvrh cvičení

V dalším kroku si vytvořte rozvrh cvičení. Nejprve se zamyslete a zvolte si čas, který můžete silovému tréninku věnovat. Postupně si tréninky rozvrhněte do celého týdne tak, aby nedošlo k přetížení těla. Pokud se tedy chystáte cvičit za účelem růstu svalů, stačí se věnovat tréninku tři hodiny týdně.

Jaké svalové skupiny chcete cvičit?

To, na jaké svalové skupiny se chcete při silovém tréninku zaměřit je velice podstatné, a to z jednoho prostého důvodu. Vaše svaly potřebují trénink vstřebat, zpracovat, a hlavně potřebují regenerovat a odpočinout si, proto se vždy ujistěte, že nikdy necvičíte stejné svalové skupiny dvakrát za sebou. Vždy zvolte jinou svalovou skupinu.

S jakým vybavením chcete posilovat?

Pokud víte, na které svalové skupiny se chcete zaměřit, přichází na řadu vybavení, se kterým budete trénovat. Budete-li chtít pokaždé procvičit celé tělo, tak jsou pro vás ideální posilovací stroje nebo věže, na kterých můžete procvičit různé svalové skupiny. Dalším velmi oblíbeným strojem pro silové cvičení jsou posilovací lavice, na kterých se můžete pokaždé věnovat jiné části těla. Jestliže nechcete příliš těžký silový trénink, ale je vaším cílem zhubnout a zároveň posílit svaly, ideální volbou je rotoped, který je vhodný jak pro kardio cvičení, tak i pro posílení svalů.

Technika cvičení

Ať už si vyberete jakékoliv cvičení, technika je u silového tréninku velmi důležitá. Na internetu můžete najít spoustu návodů, jak cviky správně provádět. Vzhledem k tomu, že při silovém cvičení většinou pracujete s větší váhou, tak je důležité cviky provádět opravdu správně, jinak by se to mohlo postupně začít projevovat na zdraví.

Odpočinek

Při silovém cvičení své tělo zatěžujete, a proto mu vždy dejte čas na zotavení, jelikož svaly začínají růst především v režimu obnovy. Pokud se silovým cvičením začínáte, dejte si vždy denní odpočinek mezi tréninkovými dny. Uvidíte, že s trpělivostí a motivací dosáhnete těch nejlepších výsledků.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?