383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
Freestrider Nordictrack FS9i
tiro 50

Proč při cvičení nezapomínat na strečink?

píše Andrea pro Alfit blog dne 05.04.2021

Strečink je pohyblivá aktivita, při které dochází k důslednému protažení svalů, odstraňuje svalové a psychické napětí a zlepšuje kloubní pohyblivost. Strečink by měl být součástí každého tréninku, jelikož dokáže výrazně ulevit od bolesti. Má ale i spoustu dalších výhod. 

Proč při cvičení nezapomínat na strečink?

Zvýšení energetické hladiny

Pokud neaktivujete svaly příliš dlouho, může se začít hromadit krev, což vede k pocitu těžkosti a únavy. Proto je potřeba pravidelně věnovat čas strečinku, který pomůže zvýšit živiny, které vaše svaly a mozek přijímají. Pokud se tedy cítíte příliš unavení na to, abyste mohli začít trénovat, strečink vám pomůže dodat energii, abyste mohli dát do tréninku maximum.

Zlepšuje krevní oběh

Správná cirkulace krve pomáhá udržet vaše svaly ve skvělé formě. Pravidelné protahování zlepší váš krevní oběh a zvyšuje průtok krve do svalů, čímž se zkrátí i vaše doba zotavení, sníží se bolestivost svalů a budete tak rychleji připraveni na následující trénink.

Úleva od bolesti

Bolest svalů může být způsobena napětím nebo ztuhlostí při nedostatečném průtoku krve. Špatná cirkulace může způsobit ztvrdnutí tkání, čemuž se s pravidelným strečinkem můžete vyhnout. Strečink zlepšuje krevní oběh, zvyšuje průtok krve, což pomáhá při bolestech, ale také spouští proces hojení. Pravidelným strečinkem můžete takovým bolestem předejít a snížit tak riziko svalového napětí.

Pozitivní vliv na psychiku

Strečink a samotné protahování má pozitivní vliv pro vaše tělo, ale i mysl. Dopřejte si strečink jako čas, kdy se můžete soustředit na své tělo a dýchání. Stres může zvýšit vaše vnímání bolesti, ale několik minut strečinku může zvýšit léčivé schopnosti vašeho těla a podpořit vnitřní pohodu.

Zlepšení držení těla

Špatné držení těla může často vést ke kosterním problémům a bolestem zad. Důsledný strečink může pomoci zvrátit některé problémy s páteří a zlepšit celkové držení těla. Kombinace posilování, či kardia cvičení, ať už je to běh na běžeckém pásu nebo jízda na rotopedu a strečinkem je pro vaše tělo nejvíce přínosné a zároveň tak pracujete na správném držení těla.

Zvýšený rozsah pohybu

Schopnost hýbat kloubem v celém rozsahu pohybu zároveň dává i větší svobodu pohybu a strečinkem svůj rozsah pohybu zvýšíte. Strečink před tréninkem připraví vaše šlachy, klouby a svaly na větší zátěž. Klouby se tak budou moci pohybovat v celém rozsahu a snížíte i šanci zranění během tréninku.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?