Chci začít běhat - Chci začít posilovat - Chci začít a být fit  Zboží skladem doručíme do Vánoc

Cvičení na hrazdě

Sandra pro Alfit blog 13.03.2021

Cvičení na hrazdě je v poslední době jedno z nejoblíbenějších cvičení s vlastní váhou.
 

Největší výhody cvičení na hrazdě

  • Můžete cvičit z pohodlí domova
  • Cvičení s vlastní váhou je účinné a procvičíte celé tělo
  • Cviky na hrazdě vám pomáhají ke správnému držení těla

Jaké svaly jsou nejvíce zapojeny?

V první řadě je cvičení na hrazdě s vlastní váhou opravdu efektivní a účinné. Především jsou posíleny svaly prsou, zad, rukou a břicha. Cvičením na hrazdě nabíráte svaly, které zároveň i perfektně zpevníte. Hrazdy jsou velmi oblíbené u kulturistů, kteří pomocí hrazdy a cvičením s vlastní váhou nabírají skvěle svalovou hmotu.

Druhy hrazd

  • Hrazda na strop – Už od názvu je jasné, že tato hrazda se upevňuje na strop. Je sice náročnější na instalaci, ale pokud ji zavěsíte někam, kde budete mít větší prostor na cvičení, bude to pro vás pohodlnější. 
  • Hrazda na zeď – Vzhledem k tomu, že je hrazda uchycena na zdi, vznikne vám nad hlavou prostor, který můžete využít na velké množství dalších cviků, které byste nemohli provádět třeba u hrazdy na stropě.
  • Hrazda do dveří – Tato možnost je vhodná pro začátečníky a je také velmi jednoduchá na uchycení a instalaci.
    Stojanová hrazda - Tento typ hrazdy je jeden z nejpraktičtějších. Tyto hrazdy jsou stabilní a můžete si je postavit tam, kam vám to bude vyhovovat.

Úchopy

Existují různé úchopy. Nejznámější je základní úchop, který má klasicky rovnou širokou hrazdu. Neutrální úchop vypadá tak, že jsou na hrazdě dva paralelní úchopy. Také se můžete setkat se zahnutým úchopem, kdy jsou na hrazdě konce lehce zahnuté směrem dolů. Tento úchop je vhodný pro někoho, kdo chce do tréninku na hrazdě zapojit např. široký shyb.

Cvičení na hrazdě ve venkovním prostředí

Pokud vás nebaví cvičit na hrazdě doma, můžete si zkusit osvěžit trénink tím, že si zacvičíte na hrazdě venku, někde v přírodě. Určitě už jste slyšeli o speciálních workoutových hřištích. Dá se říct, že je to taková venkovní posilovna, která připomíná hřiště. Po celou dobu jste venku na čerstvém vzduchu a je zde široká škála možných cviků na většinu částí těla. Pokud ovšem nepřeje počasí, nebo je zima, tak se hodí mít doma svou hrazdu, abyste se nemuseli řídit podle aktuálního počasí a podmínek, ale podle toho, kdy vy si budete chtít zacvičit.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?