383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
tiro 50
tiro 50

Pět nejčastějších chyb při používání cyklotrenažéru

píše Andrea pro Alfit blog dne 02.04.2021

Každý cyklotrenažér je potřeba přizpůsobit vašim parametrům a je důležité věnovat čas správnému nastavení, jinak může váš trénink vést ke zranění a případné bolesti.

Pět nejčastějších chyb při používání cyklotrenažéru

Příliš nízko či vysoko nastavené sedadlo

Pokud jste si právě pořídili cyklotrenažér, první věc, na kterou se zaměříte je výška sedadla, což je také jedna z nejdůležitějších věcí k účinnému tréninku. Pokud nebudete mít na vašem cyklotrenažéru správně nastavenou výšku sedadla, může to mít velký dopad na vaše kolena a klouby, což je přesný opak toho, co od cyklotrenažéru očekáváte. Nejjednodušším způsobem, jak nastavit správnou výšku sedadla je, že se vedle stroje postavíte a sedadlo by mělo být v úrovni vašich boků. Jakmile se na trenažér posadíte a položíte nohu na spodní pedál, měli byste mít opravdu mírný ohyb v koleni.

Sedadlo je moc blízko nebo naopak daleko od řídítek

Kromě výšky sedadla je potřeba také upravit vzdálenost sedadla od řídítek. Když sedíte na cyklotrenažéru, měli byste mít možnost dotknout se řídítek pohodlným ohybem v loktech a neměli byste mít ani úplně rovné a ani moc skrčené paže. Než si sednete na trenažér, zkuste si položit loket na sedadlo a posunout ho dopředu tak, aby se konečky prstů dotýkaly řídítek.

Řídítka jsou příliš nízko nebo vysoko

Špatně nastavená řídítka jsou nejčastější chybou při nastavení trenažéru. Pokud nebudete mít řídítka správně nastavená, může to vést k nejrůznějším bolestem a zdravotním problémům. Budete-li mít řídítka příliš nízko, mnohem rychleji se unavíte a může se projevit bolest v dolní části zad, jelikož jedete ve shrbené poloze. Stejně tak si dejte pozor, aby řídítka nebyla moc vysoko. Vaše ramena by byla v nepohodlné poloze, což má být přesně naopak. Při správně nastavené poloze by vaše ramena měla být uvolněná a neměli byste se při jízdě hrbit. Řídítka by měla být o něco malinko výš než sedadlo.

Přenášení těžiště na řídítka

Při jízdě na cyklotrenažéru je důležité, rozložit svoji váhu rovnoměrně na střed cyklotrenažéru. Řídítka by měla sloužit pouze pro vyrovnání a stisk by měl být lehký. Pokud byste veškerou svou váhu přenášeli na řídítka, mělo by to špatný vliv na horní část těla, zápěstí a ramena.

Špatná poloha nohou

Při šlapání na cyklotrenažéru je potřeba vyvarovat se jakýmkoli návykům, které by mohly vést ke zranění nebo bolesti. První věcí, kterou je potřeba si pamatovat, je vyhýbat se mířením prstů dolů. Vaše kolena i prsty by měly směřovat dopředu, tudíž během šlapání udržujte neustále nohy rovně, abyste předešli problémům s kotníky a chodidly.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?