383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
ifit

K čemu je dobrý hrudní pás a jak jej používat?

píše Andrea pro Alfit blog dne 12.01.2021

Hlavní funkcí hrudního pásu je měření tepové frekvence během vašeho výkonu. Proto, aby byl váš trénink co nejefektivnější, je tepová frekvence zcela podstatná.
 

K čemu je dobrý hrudní pás a jak jej používat?

Proč používat hrudní pás během sportovní aktivity?

Hrudní pás je zařízení, které slouží k nejpřesnějšímu snímání tepové frekvence během sportovní aktivity. Hlavní funkcí hrudních pásů je monitorování srdečního tepu a jeho rytmu. Sledování hodnoty srdečního tepu je velmi efektivní a užitečné, hlavně pro někoho, kdo sportuje nebo cvičí v delším časovém intervalu. Pomocí hrudního pásu totiž můžete sledovat a přizpůsobit vhodnou zátěž vašemu organismu, čímž můžete lépe rozdělit své síly.

Jak funguje hrudní pás?

Hrudní pásy jsou vyrobeny z elastického popruhu a pouzdra, ve kterém se nacházejí senzory, které zaznamenávají vaše tělesné parametry v reálném čase a přenášejí se do vašeho chytrého zařízení, které je s hrudním pásem spárované, a to přes bluetooth. Může se jednat o chytré hodinky, mobilní telefon, nebo fitness náramek.

Pro koho je hrudní pás určený?

Hrudní pás je vhodný pro každého, kdo sportuje. Může být využíván při bruslení, chůzi i při běhu. Používá ho i řada cyklistů a lyžařů, ale je oblíbený i u turistů, kteří se snaží zhubnout, ale nechtějí přetížit svůj organismus. Zkrátka ho můžete využít při jakékoli sportovní příležitosti.

Cvičení s hrudním pásem na trenažéru

Některé trenažéry umožňují snímání tepové frekvence pomocí hand pulse, který ovšem není tak přesný, a ne každý trenažér tuto fuknci umožňuje. Proto je u některých trenažérů jediným způsob, jak měřit přesnou tepovou frekvenci, hrudní pás. Některé trenažéry např. značek NORDICTRACK a PROFORM využívají připojení přes bluetooth, ale trenažéry značek TUNTURI, HOUSEFIT a jiné, využívají technologie analogového přenosu. Pokud byste chtěli jeden a ten samý pás využívat na více trenažérech, je důležité, aby na vašem hrudním páse byla nekódovaná frekvence a nemuseli jste tak pokaždé pořizovat nový.

Jak hrudní pás používat?

Před každou sportovní aktivitou je důležité, mít navlhčené dotykové plochy na pásu, aby byly vodivé pro přesnost signálu. Hrudní pás musí být umístěn uprostřed hrudníku a délka popruhu by měla být nastavena tak, aby byl hrudní pás těsný, ale zároveň pro vás dostatečně pohodlný. Pokud používáte hrudní pás s vaším trenažérem, nemusíte se bát, že byste museli pás pokaždé párovat s trenažérem. Stačí ho s vaším strojem synchronizovat poprvé, a každé následné cvičení se pás synchronizuje s vaším trenažérem během chvilky. Po sportovním výkonu stačí pás opláchnout vodou od potu a důkladně ho vysušit.

Výběr hrudního pásu

Hrudní pásy mají výdrž cca 300–400 hodin provozu, a proto je velkou výhodou možnost výměny baterií. Pokud si pořídíte pás s vyměnitelnou baterií, lehce jí vyměníte a pás můžete během vašeho tréninku nadále využívat. Některé hrudní pásy ale takovou možnost nemají, a tak je potřeba po vybití baterie zakoupit nový.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?