383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
Freestrider Nordictrack FS9i
tiro 50

Cvičení na BOSU a jeho výhody

píše Andrea pro Alfit blog dne 04.05.2021

Cvičení na BOSU přináší spoustu výhod. Jednou z nejdůležitějších je, že dokážete procvičit důležité hluboké svaly, které jsou potřeba ke správnému držení těla a které byste u jiného cvičení neprocvičili. 

Cvičení na BOSU a jeho výhody

Co to je BOSU?

Jedná se o pomůcku ke cvičení, která připomíná nafukovací polokouli, přičemž cvičit můžete jak na rovné, tak i na vypouklé straně. Jedná se o moderní a aktuálně velmi oblíbený systém cvičení, který má pozitivní vliv na celé vaše tělo. Systém BOSU je určený především pro správné držení těla, ale je vhodný také na redukci tuku a zlepšení fyzické kondice.

Cvičení na BOSU

BOSU Balance Trainer je multifunkční fitness pomůcka, a to z důvodu, že ho můžete využít k opravdu velkému množství cviků, ať se jedná o cviky určené k rehabilitaci, posilování nebo cviky balanční, při kterých procvičíte a zlepšíte koordinaci svého těla. Funkční trénink na BOSU by měl trvat cca 45 - 60 minut. Budete-li si chtít trénink zpestřit, můžete do něj zahrnout i jiné různé cviky, což váš trénink udělá ještě účinnějším. Na co je potřeba nezapomínat, tak jako u každého cvičení je zahřívací fáze, která je prováděna na začátku tréninku a protahovací cviky na konci cvičení.

Výhody cvičení na BOSU

Cvičením na BOSU posílíte svaly celého těla a šlach, naučíte se lépe koordinovat své tělo a zlepšíte celkové držení těla. Cvičení na BOSU má i pozitivní vliv na kardiovaskulární systém a pomáhá předcházet bolestem zádových a šíjových svalů, přičemž v některých případech dokonce úplně zmizí. Jestliže je vaším cílem spálit kalorie, i pro vás je BOSU systém vhodný, pomáhá totiž efektivně zredukovat přebytečný tuk. Při BOSU cvičení jsou nejvíce posíleny menší svalové skupiny končetin, trupu, především břišní svaly a vnitřní stabilizační systém. Další velkou výhodou je, že zapojuje i hluboké a důležité svaly, které u jiných cvičení neprocvičíte. Jedná se o svaly, které potřebujeme ke správnému držení těla a pokud je nebudeme žádným způsobem procvičovat, tak časem ochabnou, což zapříčiňuje bolest kloubů a zad. 

Kdo může na BOSU cvičit?

Na BOSU může cvičit úplně každý a v jakékoliv věkové kategorii, ať už se jedná o ženy nebo muže, profesionální sportovce nebo úplné začátečníky. Systém byl nejprve vyvinutý za účelem rehabilitace, ale díky rozsahu, který BOSU systém nabízí, ho opravdu může používat kdokoliv. Intenzitu cvičení si každý může zvolit takovou, která mu bude vyhovovat dle aktuální fyzické kondice. 

Typy cvičení na BOSU

BOSU můžeme využít k několika typům cvičení. Mezi nejčastější patří kardio cvičení, při kterém je potřeba pohybovat se ve vyšší tepové frekvenci. Dalším typem je rehabilitační cvičení, které je zaměřené na protažení a uvolnění svalů a poslední silový trénink, pomocí kterého posílíte a zpevníte určité svalové partie.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?