383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
tiro 50
tiro 50

Jak nejrychleji spálit nadbytečné kalorie na eliptickém trenažéru?

píše Andrea pro Alfit blog dne 07.04.2021

Eliptický trenažér je ideální kardio přístroj pro spalování nadbytečných kalorií. Je ale potřeba držet se pravidelného a dostatečně dlouhého cvičení se správnou intenzitou. 

Jak nejrychleji spálit nadbytečné kalorie na eliptickém trenažéru?

Kdy trénovat a jak často?

Ráno po probuzení jsou zásoby krevního cukru na nejnižší úrovni, proto je ideální využít eliptický trenažér hned ráno a nejlépe na lačno, stejně jako u každého kardio cvičení. Pokud neradi cvičíte na lačno, nebo vám to neumožňuje denní režim, tak je vhodné cvičit 2-3 hodiny po jídle. Počet tréninků je individuální a záleží také na tom, zda máte s eliptickým trenažérem zkušenosti, nebo začínáte. Je-li vaším cílem spálit nadbytečné kalorie a patříte mezi pokročilejší jedince, je ideální cvičit 3-5x týdně. Pokud s cvičením na eliptickém trenažéru nemáte zkušenosti a teprve začínáte, držte se nejlépe 3 tréninků týdně, aby si na nový pohyb nejprve vaše tělo zvyklo. Také je potřeba myslet na správnou intenzitu cvičení. V první řadě je nutnost získat si základní kondici, která je nezbytným předpokladem pro správný trénink. Vaše tělo si bude na nový pohyb postupně zvykat a vy si časem můžete začít přidávat tréninky a zvyšovat zátěž.

Jak dlouhý by měl být trénink?

Pro to, aby byl trénink opravdu efektivní a spálili jste co nejvíce tukových zásob, je potřeba pravidelné a dostatečně dlouhé cvičení se správnou intenzitou.  Tak, aby nedocházelo k metabolismu vlastní svalové tkáně a aby tělo čerpalo energii především z tukových zásob, je nutné eliptický trenažér používat minimálně 30-60 minut. Jedině tak lze dosáhnout efektivního snížení předkožního tuku a zlepšení fyzické kondice.

S jakou intenzitou trénovat?

Tak jako u každého trenažéru je jednou z nejpodstatnějších věcí tepová frekvence, která ukazuje intenzitu cvičení. Pro kondiční trénink je a spalování tuků je nejlepší, držet se především v aerobním režimu, což znamená v nižších tepových frekvencích, které se pohybují kolem 55 – 70% vaší maximální tepové frekvence. Novější eliptické trenažéry mají snímač tepu na pohyblivých madlech. Vlastníte-li trenažér, který tuto možnost nenabízí, je ideální pořídit si např. hrudní pás, díky kterému zjistíte informace o vašem tepu. Lze si orientačně svou maximální tepovou frekvenci spočítat a to tak, že ženy odečtou od čísla 226 a muži od čísla 220 svůj věk. 

Technika cvičení

Na elitpický trenažér je potřeba si postupně zvykat a najít si polohy, které vám budou vyhovovat. Pohyb na eliptickém trenažéru se pro vás pak stane naprosto přirozeným. Nejdůležitější je přirozený rovný postoj a přenášení váhy. Aby pro vás byl trénink dostatečně pohodlný, najděte si nejprve pohodlnou polohu na pohyblivých rukojetích a poté, co na eliptický trenažér nastoupíte, soustřeďte se na pohyb nohou. Při používání trenažéru je ideální měnit polohu těla např. opřít si předloktí o pevnou rukojeť. 

Co by Vás ještě mohlo zajímat?