383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
Freestrider Nordictrack FS9i
tiro 50

Proč skákat přes švihadlo a jak jej vybrat?

píše Andrea pro Alfit blog dne 15.03.2021

Pokud hledáte způsob, jak do tréninku přidat trochu zábavy a kreativity, zkuste skákání přes švihadlo. Dobré švihadlo je jedna z nejlepších cvičebních pomůcek, do které nemusíte investovat ani moc peněz.

Proč skákat přes švihadlo a jak jej vybrat?

Jak vybrat švihadlo?

Při výběru švihadla je důležité zaměřit se hlavně na jeho délku, která samozřejmě závisí na vaší výšce. Vhodné švihadlo vašim parametrům poznáte tak, že si stoupnete snožmo přímo na střed švihadla a jeho konce by vám měly dosahovat do podpaží. Pokud byste si pořídili kratší švihadlo, než byste měli mít, bránilo by vám to ve správném a zdravém pohybu těla a museli byste příliš ohýbat kolena, což by vedlo i k možnému zranění. Pokud byste měli naopak zbytečně moc dlouhé švihadlo, nepříjemně by se zachytávalo za nohy. Některé švihadla, které nemají napevno určenou délku, nabízí možnost nastavení a upravení, dle vašich parametrů.

Orientační délka švihadel podle výšky

Pokud měříte méně něž 150 cm, přibližná délka švihadla by měla být 2,15 m. Od 150–170 cm už je potřeba švihadlo dlouhé 2,50 m. Při výšce 170–185 cm je ideální délka švihadla 2,70 m a pokud jste vyšší než 185 cm, doporučujeme 3 m dlouhé švihadlo. Druhů švihadel je velké množství. K dispozici jsou textilní, plastové i s počítadlem. Pokud se skákáním přes švihadlo začínáte, bude vám stačit provazové švihadlo.

Výhody skákání přes švihadlo

Skákat přes švihadlo můžete kdekoliv a kdykoliv, protože nejste závislí na počasí, ani na velkém prostoru. Pořizovací cena švihadel je nízká, zato skákání velmi účinné. Další velkou výhodou je, že jsou švihadla dobře skladovatelná. Pokud jedete na dovolenou, kde víte, že není moc možností jak a kde si zacvičit, švihadlo si můžete zabalit do batohu, aniž by vám zabralo moc místa. Skákáním přes švihadlo účinně spálíte tuky a posílíte svaly, především dolní polovinu těla. Má velice dobrý vliv na stabilizační a kardiovaskulární systém a zlepšíte svou koordinaci a kondici. Skákáním přes švihadlo zvýšíte i svou vytrvalost, kterou poté můžete využít i v jiných sportech.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?