Kdy aerobní aktivity pálí svaly?

Sandra pro Alfit blog 17.11.2021

Patříte ke sportovcům, kteří se kardio tréninku vyhýbají, jelikož mají obavy, že o svou vydřenou svalovou hmotu přijdou? Ve skutečnosti je kardio cvičení se silovým tréninkem zcela slučitelné a může zlepšit vaše výsledky.

Kardio spaluje především sacharidy a tuky

Jak jste mohli sami postřehnout, kardio cvičení u jednotlivců, jejichž záměrem je získat velký objem svalové hmoty, není příliš oblíbené a veškeré vytrvalostní činnosti jsou jimi vnímány jako naprosto zbytečné. Mnohdy se setkáváme i názory, které tvrdí, že pokud nechcete, aby došlo na pálení svalů, kardio cvičení byste měli provádět výhradně po omezenou dobu, a to maximálně do 30 minut. Pravda je ovšem taková, že při aerobních aktivitách se spalují tuky a sacharidy, a to v různém poměru. Na aminokyseliny dochází pouze v minimální míře.

Důležité je mít dostatek proteinů a energie v těle

Ať už provádíte kardio cvičení či silový trénink, pokaždé si naše tělo odejme jisté procento energie z proteinů. Ty mohou pocházet ze svalových bílkovin, ale stejně i z přijaté stravy. Takto metabolismus zkrátka funguje a je to zcela přirozené. Z toho důvodu je důležité, splňovat při každém tréninku dostačující množství bílkovin, jelikož hradí ztráty proteinů způsobené tréninkem a zároveň napomáhá dalšímu nárůstu svalové hmoty. Rovněž bychom neměli v žádném případě opomenout adekvátní příjem energie, neboť její nedostatečný příjem zvyšuje pálení bílkovin přijatých ze stravy, a dokonce i těch svalových.

Kdy způsobuje kardio ztrátu svalů?

Odpověď jste mohli zaznamenat již v předešlém odstavci. Jednou z nejčastějších příčin, kdy se u kardio cvičení začínají pálit svaly je strava neobsahující dostatek bílkovin a energie, což neplatí pouze u kardia, ale u všech sportovních aktivit. Jestliže je vaším cílem nabrat či udržet svalovou hmotu, je jisté, že samotné kardio vám k tomu stačit nebude. Nemusíte mít však žádné obavy, pokud ho párkrát do týdne do svého tréninku zařadíte a nejlépe jej zkombinujete se silovým cvičením.

Proč ale mají vytrvalostní jedinci méně svalů než siloví sportovci?

Vytrvalostní sportovci se liší od silových cvičenců naprosto rozdílnou adaptací a cílem. Předností vytrvalostních sportovců je především být co nejlehčí, aby mohli v první řadě vydat maximální vytrvalostní výkon. Hlavním zájmem silových jedinců bude pravděpodobně silový trénink, ovšem rozumně zvolené kardio konané několikrát do týdne nijak vašim svalům neuškodí, právě naopak. Může zlepšit vaše výsledky, kompozici těla a zdravotní stav.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?