383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč

Co znamená funkční trénink?

píše Andrea pro Alfit blog dne 23.05.2021

Aby byl funkční trénink opravdu funkční, musí vyhovovat všem potřebám daného jedince, ať už se jedná o souhrn cviků nebo cvičící pomůcky, které jsou při funkčním tréninku potřeba.

Co znamená funkční trénink?

Co znamená funkční trénink?

Jedná se o cvičení, při kterém přirozeným způsobem zapojíte co nejvíce svalových skupin současně a tak, aby trénink odpovídal potřebám cvičence, a tudíž aby se jednalo opravdu o funkční trénink. Jelikož je na tom každý s kondicí a vytrvalostí jinak, mělo by se opravdu jednat spíše o individuální záležitost. Pokud se domluvíte s trenérem na sestavení plánu, můžete si pořídit pomůcky, které budete potřebovat a funkční trénink následně provádět ve vaší domácí posilovně.

Výhody funkčního tréninku

  • Přirozený pohyb s vlastní váhou těla i cvičebním náčiním
  • Zlepšení stability, mobility, koordinace a flexibility
  • Posílení středu těla
  • Spolupracuje svalový i nervový systém
  • Rehabilitační účely
  • Své tělo naučíte pracovat jako celek a následně dojde k posílení celého těla
  • Trénink je rozmanitý, jelikož u něj využijete různé pomůcky

Pro koho je funkční trénink vhodný?

Funkční trénink je vhodný pro výkonností sportovce, ale stejně tak z něj mohou profitovat například lidé po úrazech, těhotné ženy a prakticky všichni v jakékoliv věkové kategorii, jelikož i ten nezákladnější funkční trénink vás činí silnějšími, pohyblivějšími a zlepšíte svou tělesnou kompozici. Pokud jste po zranění a chcete se vrátit zpět do původní formy, i pro vás je funkční trénink vhodný, jelikož pomáhá ulevit od bolesti, a navíc působí jako prevence před zraněním. Funkční trénink bude vypadat vždy pro každého jinak, jelikož jinak bude trénovat mladý sprinter, který se chce zaměřit především na maximální výkon a jinak bude funkční trénink vykonávat jedinec, který je spíše zaměřen na mobilitu. Během funkčního cvičení se zapojují navíc svalová vlákna, která s postupným věkem ztrácejí na síle, čímž starší osoby mohou předejít snížení výkonnosti a zranění.

Jaké pomůcky se při funkčním tréninku využívají?

Aby variabilita tréninku zaručila funkčnost, musí se funkční trénink skládat z desítek odlišných systémů a několika různých fitness pomůcek. Možností je spoustu, ale záleží především na tom, jaký funkční trénink je pro vás vhodný a s jakým náčiním byste měli cvičit. Mezi ty nejčastější a nezákladnější fitness pomůcky patří kettlebell, který využívá posunutého těžiště závaží, dále závěsný systém, skládající se ze dvou popruhů s nastavitelnou délkou, díky kterému procvičíte každou svalovou skupinu. Stejně tak expandéry a odporové gumy patří mezi nejpraktičtější pomůcky, jelikož se dají použít u skoro každého cviku, zvýšíte svou sílu a také flexibilitu. Další pomůckou k funkčnímu tréninku patří bosa, která má pozitivní vliv především na rozvoj rovnováhy a koordinace a postupně začnete lépe vnímat pohyby vašeho těla. Stejně tak můžete využít i medicinbal, který je pro funkční trénink naprosto ideální, jelikož se využívá pro rozvoj výbušné síly, vytrvalosti a rychlosti.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?