383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
tiro 50
tiro 50

S jakou intenzitou běžecký pás používat?

píše Andrea pro Alfit blog dne 21.03.2021

Jak často a s jakou intenzitou používat běžecký pás je individuální pro každého jedince. Je ovšem důležité držet se pár pravidel.

S jakou intenzitou běžecký pás používat?

Kdy a jak často používat běžecký pás?

Pro spalování kalorií je vhodné běhat na běžeckém pásu na lačno, kdy je krevní cukr v organismu ještě na velmi nízké úrovni. Někdo si nedokáže představit cvičit na lačno a jako první si musí dát vydatnější snídani. V takovém případě je důležité běhat s odstupem od jídla alespoň dvě hodiny. Pro domácí kondiční trénink je ideální cvičit časově minimálně 3-4x do týdne. Pokud s běháním na běžeckém pásu nemáte zkušenosti a teprve s touto aktivitou začínáte, nedávejte si hned na začátek vysokou rychlost běhu, jelikož nezbytný předpoklad pro to, abyste vydrželi běhat na páse alespoň 30 minut je rozumná intenzita cvičení. Mnohem účinnější na spalování tuků je cvičit déle s nižší intenzitou tréninku než chvilku, s vysokou rychlostí, kde vyčerpáte veškeré své síly.

S jakou intenzitou běžecký pás používat?

Nejdůležitějším ukazatelem u každého aerobního cvičení, tedy i při běhání na běžeckém pásu je tepová frekvence. Pro obvyklý domácí trénink je ideální držet se spíše v nižších frekvencích a to kolem 70 % své maximální tepové frekvence. Lze si orientačně spočítat svou maximální tepovou frekvenci a to tak, že muži od čísla 220 a ženy od 226 odečtou svůj věk. Pokud byste běhali na běžeckém pásu, aniž byste tepové frekvenci nevěnovali pozornost, očekávaných výsledků dosáhnete mnohem obtížněji a běžecký pás nemusí splnit vaše očekávání. K dispozici jsou běžecké trenažéry vybavené programem, který podle vaší tepové frekvence pás reguluje, a tak si můžete trénink užít s jistotou optimálního výkonu.

Jak dlouhý by měl být trénink na běžeckém pásu?

K dosažení žádajícího efektu potřebuje náš organismus četné podměty, což znamená intenzivní, pravidelný, a především dostatečně dlouhý trénink. Pokud je vaším cílem spálit co nejvíce nadbytečných tuků, je nezbytné věnovat se běhání déle než 30 minut, a to se správnou tepovou frekvencí. Vaše tělo pak bude čerpat energii z tuků.