Co dělat, když se ručička na váze zastavila?

Sandra pro Alfit blog 09.01.2022

Po určitou dobu šly kilogramy dolů, ale najednou se ručička na váze zastavila a nechce se pohnout už ani kousek? Zaměřte se na naše tipy a výsledky se brzy dostaví.

Snažte se každý den spát alespoň 7 hodin

Náš selský rozum přemýšlí tak, že jakmile spíme, nijak se nehýbeme a tak přeci nemůžeme vydávat nadbytečné kalorie. Spánek je přitom pro hubnutí naprosto důležitý, a to z jednoho prostého důvodu. Při strádání odpočinku začne tělo přecházet do úsporného režimu, ve kterém šetří energii, následkem čehož organismus snižuje metabolický výdej. Probdělé noci jdou ruku v ruce i s častějšími chutěmi na velmi kalorické potraviny. Začnou se objevovat výchylky v hladinách hormonů leptinu a grhelinu, které značně ovlivňují naše chutě a s tím i číslo na váze.

Nestresujte se

Hubnutí není pouze o pravidelném pohybu a zdravém jídelníčku, poněvadž se na vašich výsledcích z velké částí podílí i vaše hormony. Zásadní roli hrají hormony stresové, jejichž spouštěčem může být prakticky cokoliv. Mohli jste se dostat do nějaké stresové situace, avšak stres může vzniknout právě i z toho, že se ručička na váze již delší dobu nepohnula. Pokud je to možné, vyčistěte si hlavu, koukejte na vše s nadhledem a jakmile přijde čas cvičení, všechny své myšlenky odložte a soustřeďte se pouze a jen na trénink. Z každého cvičení mějte radost a buďte na sebe pyšní, že jste pro sebe a své tělo udělali něco přínosného. Výsledky se pak dřív nebo později objeví.

Vyřaďte konzumaci alkoholických nápojů

Konzumace alkoholu spadá po stránce zasycení mezi ty nejzbytečnější energetický příjmy vůbec. Jednoduše řečeno, alkohol vašemu tělu nedodá nic potřebného a ani vás nijak nezasytí. Spíše naopak, často po něm máme větší chuť na nezdravé potraviny, které zpravidla bývají velmi kalorické. Není divu, že konzumace alkoholu je velmi často spojována s přibíráním na váze. Gram alkoholu totiž navíc znamená 7,1 kcal energetického příjmu a pokud jej konzumujete častěji a ve větším množství, bude to pravděpodobně ona příčina, proč se vaše cesta za hubnutím zastavila. Pokuste se tedy vyřadit nebo alespoň omezit veškerou konzumaci alkoholu a uvidíte sami, zda to bylo to, co vás celou dobu brzdilo.

Snižte počet přijatých kalorií nebo se více hýbejte

Pokud splňujete veškeré požadavky v již zmíněných odstavcích a stejně se vaše hubnutí zastavilo, pak se nedá nic dělat a budete muset buď snížit množství přijaté energie, nebo přidat na pohybu. Zkuste v první řadě rovnoměrně omezit sacharidy a tuky, zatímco příjem bílkovin nechte stále zvýšený. Jsou totiž velmi důležité pro udržení svalové hmoty. Druhá možnost, jak tento problém vyřešit je více pohybu. To samozřejmě neznamená, že se budete muset potit o hodinu déle než obvykle, zcela postačí, když namísto využití dopravy zkusíte chodit více pěšky.

Co by Vás ještě mohlo zajímat?

 

Přizpůsobujeme se Vám na míru. Abychom v tom byli co možná nejlepší, potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých cookies a předáním dat třetím stranám. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "OK".

OK

Nastavení cookie

Zde máte možnost povolit jednotlivé cookies podle Vašich preferencí.

Souhlasím se všemi