383 800 144
Okamžitá expedice
z našeho skladu
Montáž u vás
provede vyškolený technik
Odborný servis
v průběhu i po záruce
Doprava zdarma
nad 2 000 Kč
Freestrider Nordictrack FS9i
tiro 50

Hubnutí na rotopedu

píše Andrea pro Alfit blog dne 26.03.2021

Rotoped je na spalování tuků jeden z nejlepších a nejpoužívanějších trenažérů. K tomu, abyste na rotopedu spálili tukové zásoby je potřeba důsledné dodržování vhodných postupů. Nejdůležitější je čas cvičení, jeho doba a optimální tepová frekvence.

Hubnutí na rotopedu

Jak často na rotopedu cvičit a v jakou dobu?

Nejčastější chyba začátečníků je příliš vysoká intenzita, což není správné. Nejprve je potřeba získat si základní kondici a postupně si zátěž zvyšovat. Rozumná intenzita cvičení na rotopedu je velmi důležitá a nezbytná pro to, abyste u cvičení vydrželi. Pro kondiční cvičení a spalování tuků je ideální cvičit 3-5x týdně a pokud s cvičením začínáte, tak se stačí věnovat jízdě na rotopedu 3x týdně. Nejlepší dobou na cvičení je ráno a na lačno. Zásoby krevního cukru jsou totiž po spánku na nejnižší úrovni a tělo dříve sáhne do rezervního zdroje energie, což jsou právě tuky. 

S jakou intenzitou na rotopedu pro hubnutí trénovat?

Intenzita je závislá na vaší tepové frekvenci. Pokud nemáte rotoped, který nabízí možnost sledování vaší tepové frekvence, je vhodné si pořídit například hrudní pás, jelikož bez měření vašeho tepu dosáhnete výsledků jen velmi těžko. Pro domácí kondiční trénink a hubnutí je vhodné pohybovat se v nižších tepových frekvencích a to kolem 60-70% vaší maximální tepové frekvence. Je možnost si ji i orientačně spočítat a to tak, že muži od čísla 220 a ženy od čísla 226 odečtou svůj věk a výsledek je vždy kolik tepů byste správně měli mít za minutu. Pokud máte chytřejší rotoped, můžete si jednoduše nastavit svůj věk, váhu a požadovaný účel šlapání a rotoped dle vašeho tepu přizpůsobí zátěž tak, abyste se po celou dobu tréninku udržovali v optimální zóně.

Jak dlouhý by měl být jeden trénink?

Pokud je vaším cílem spálit co nejvíce nadbytečných tuků, je potřeba cvičit alespoň 30 minut, nejlépe 30 – 60 minut, protože vaše tělo musí nejprve spálit krevní cukr a poté až začne spalovat tukové zásoby. Zbytečně svůj trénink ale neprodlužujte, mohou se nastartovat v těle hormony, které by vám ve spalování tuků mohly naopak bránit. 

Co by Vás ještě mohlo zajímat?